load-logo

Med dynamisk prissättning blir du lika rörlig som dina kunder.

Som handlare lägger du säkert mycket tid på att hitta optimala priser för produkterna du säljer. Kanske fattar du många beslut baserat på intuition och vad som har fungerat förut. Undrar du ibland om det går att göra jobbet bättre?

Kanske saknar du bra analysunderlag för att driva på försäljning och öka intäkterna. Med dynamisk prissättning kan du vara precis så rörlig och aktiv i din prissättning som dina kunder är när de väljer vara och affär. Det går till och med att anpassa priset efter efterfrågan, i realtid.

Konkurrenterna är bara en googling bort

I den digitala tillvaron rör sig kunderna snabbt. Antingen de handlar i en fysisk butik eller i en e-handel är dina konkurrenter aldrig mer än en smartphone och en googling bort. För att vara konkurrenskraftig idag behövs en rörlig och aktiv prissättning som hela tiden anpassas efter kundernas behov och faktorer i omvärlden. Därför har vi skapat lösningen Perfect Pricing för automatisk, dynamisk prissättning med AI.

Perfect Pricing: så går det till

Ett förenklat exempel skulle kunna se ut så här: om många efterfrågar en vara hos dig som dina konkurrenter inte har kan du höja priset. Om många efterfrågar en vara som dina konkurrenter sänker priset på kan du också sänka ditt pris. Men innan du gör stora förändringar analyserar du förstås hur en prisändring skulle påverka lagerstatus, omsättning och lönsamhet.

Perfect Pricing använder de prisregler du sätter ihop i kombination med din egen verksamhets data och data från konkurrenter och omvärldsbevakning så att du kan sätta de bästa priserna för varje vara i varje ögonblick.

Fördelar med Perfect Pricing

  • Prissätt i realtid
  • Frigör tid för strategiskt prisarbete
  • Förutse hur prisförändringar påverkar lönsamheten
  • Optimera reor och utförsäljningar
  • Konkurrera med priset som verktyg

Perfect Pricing är en molnbaserad lösning som är enkel att installera och inte kräver någon stor IT-insats från din verksamhet. Väl på plats hämtar den data från dina kunders beeteenden, från dina konkurrenter och viktiga omvärldshändelser för att sedan göra prisjusteringar enligt dina regler och prioriteringar.

Jag är intresserad av Proof of Concept för Perfect Pricing

kim-circle

Kontakta Kim Quarnström: